Subscribe:Posts Comments

Thursday, February 10, 2011

Tarikh Pilihanraya Kampus di IPTA-IPTA di Malaysia

Tarikh Pilihanraya Kampus di IPTA-IPTA di Malaysia

Pro - Aspirasi UTHM mengucapkan selamat maju jaya kepada demokrasi kampus kepada rakan-rakan IPTA di Malaysia sempena pilihanraya kampus di kampus masing-masing.

Beberapa institusi pengajian tinggi awam (IPTA) utama akan melangsungkan pilihan raya kampus masing-masing pada 21 dan 22 Februari ini, manakala penamaan calon ditetapkan pada 16 dan 17 Februari 2011.

Mahasiswa di empat universiti utama - Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Sains Malaysia (USM), Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dan Universiti Malaya (UM) - akan menjalankan proses pengundian serentak pada 21 Februari ini manakala penamaan calon pada 17 Februari ini.

Manakala mahasiswa Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dijadualkan mengundi pada 22 Februari ini dan penamaan calon pada 16 Januari ini.
Pilihan raya kampus UKM dijadualkan berlangsung pada 21 Februari, manakala penamaan pada 16 Februari.

UTHM? Pro -Aspirasi UTHM masih menunggu Notis Pemilihan MPP yang akan dikeluarkan. Sebahagian besar masyarakat kampus menantikan saat penting ini. Semoga kelangsungan dan kejayaan momentum kemenangan Pro - Aspirasi UTHM  dalam pilihanraya kampus UTHM selama 6 tahun berturut-turut akan DIKEKALKAN oleh pengundi-pengundi mahasiswa sekalian.

" ASPIRASI MAHASISWA PEMANGKIN UNIVERSITI"


3 comments:

  1. lembab ar uthm ni..

    ReplyDelete
  2. jaappp. dikekall kann kee.. tauu sbakk majorittiii mnagg arieee tueee..emmmm

    ReplyDelete
  3. menang banyak tak buat keje tak guna jugak pie.

    ReplyDelete