Subscribe:Posts Comments

Friday, January 21, 2011

Gempar : Edaran Flyers baru , Pengedarnya mengaku.

Gempar : Edaran Flyers baru , Pengedarnya mengaku.

22 Jan 2011 - Satu lagi flyers tersebar, dan menurut 4 orang saksi, mereka terlihat si pelaku sedang mengedarkannya menaiki motor apabila mereka melihat dia dalam keadaan mencurigakan sedang meletakkan flyers di motorsikal-motorsikal pelajar.

Si pelaku malangnya di kenali mereka. 4 saksi ini pada mulanya ingin tampil ke hadapan tetapi belum sempat, YDP MPPUTHM yang mendapat maklumat sama bertanya kepada si pelaku dan mungkin atas mengetahui dirinya telah di lihat, maka si pelaku terus mengaku ; Adakah flyers ini telah mendapat kelulusan untuk edaran ataupun flyer haram? Si pelaku adalah pengikut Pro -Mahasiswa. Minta pimpinan Pro -Mahasiswa mengambil tindakan displin kepada beliau kerana pihak Aspirasi merasakan dia mempunyai agenda sendiri bagi merosakkan nama Pro -Mahasiswa.

Minta YDP MPPUTHM dapat paparkan isi flyer terbaru tersebut yang bertajuk 

"JANGAN BIARKAN MAHASISWA DIPIMPIN PEMIMPIN KOLOT" ??

 Kita lihat petikan perbualan mereka di Facebook ;

  • Shahzada Khan Farhan Razi: ini hanya pertanyaan, betulkah kau yg sebarkan fliers "JANGAN BIARKAN MAHASISWA DIPIMPIN PEMIMPIN KOLOT" ??

  • Farhan Razi
    alhamdulillah,selesai sudah kuliah maghrib di surau kktdi.walaupun xbnyk input,tapi cukuplah buat saya..
    pertanyaan atau tuduhan xdak masalah sebab YA,SAYA orgnya yg sebarkan risalah tu.tapi risalah boikot AGM KI pagi tu, BUKAN SAYA.saya dh ...lena diulit mimpi.sampai subuh baru terbangun.maaf,saya bukan abid,saya cuma org biasa..
    anyway,utk pertanyaan lanjut mngenai risalah tu,saya MENJEMPUT shahzada,aiman idris dan ansharullah berkunjung ke bilik saya di kktdi,g4b-007.tapi selepas jam 11.30mlm ya.ada hal sikit nk kena selesaikan.. ;)
    p.s:anyway,shah,kenapa tanya mlalui msj dan status?kenapa xtnya dalam status ni saja..


    Sekian.

19 comments:

  1. cakap cam keling..jap YE.. jap BUKAN..pariah...

    ReplyDelete
  2. siot tol farhan razi.....

    ReplyDelete
  3. farhan razi rakan exco hadi rahman ke? kenapa la sanggup buat macam tu. suruh saja dia brtanding sem ni ^___^

    ReplyDelete
  4. Nampaknya saudara Farhan Razi sudah pun mengaku mengedarkan flyers tersebut...Astaghfirullahalazim...Xsangka pihak pro mahasiswa yang mengedarkan flyers tersebut..adakah ini tampuk pimpinan yang diinginkan oleh Mahasiswa dan Mahasiswi UTHM??
    Kononya tulus dalam perjuangan, akan tetapi membuat kerja-kerja kotor...
    Flyers tu xde pun kelulusan dari mana-mana pihak berkuasa Universiti untuk diedarkan dan berbaur hasutan untuk menjatuhkan tampuk pimpinan yang sedia ada...
    Jangan bertopengkan orang yang beriman kalau perangai tu xseberapa nak bagus..BUat malu nama sendiri dan nama Keluarga....Ini kah yang diajar oleh kedua ibu bapanya @ pesanan ibu bapanya apabila dia melangkah masuk ke Universiti???
    Renung-renungkanlah wahai mahasiswa dan mahasiswi yang bijak dan adil..

    ReplyDelete
  5. open minded la sket..
    ape yg kotornya edar risalah psl proM?
    len la edar risalah boikot AGM ki yg korg buat tu
    bukn setakat kotor..mcm munafik je..

    ReplyDelete
  6. Sape edar flyers boikot AGM KI?

    X de bukti, x de saksi, jatuh fitnah.

    Tapi mamat kat atas tu ngaku lepas kantoi. haha

    Open la sangat, duk terburu-buru edar flyers, kalau nak open nape x bagi kat tangan student jer. sangatlah kelakar tengok muka cuak dia bila kitorang nampak,kena provok ngan Shah sikit, terus ngaku. kesian2.

    ReplyDelete
  7. tak sangka.. banyak jugak kontroversi dalaman kt UTHM ni..
    saya baru masuk sini dalam sebulan.. terkejut jugak la...

    ReplyDelete
  8. Dah dia dah mengaku, jangan teruskan lagi maki2....baguslah dia mengaku..saya salute keberaniannya....benar2 anak jantan yang berteloq...

    Inilah orang yang layak dibuat pemimpin, berani mengakui kesalahan...

    Lain kali, apa2 tu perlu rujuk kepada pihak yang berkenaan...jangan main taram membabi buta.....

    ReplyDelete
  9. zul..si celik mata..January 23, 2011 at 9:43 AM

    saya ingin bertanya kepada saudara Mat Rizal..
    kalaulah anda melakukan kesalahan dan tertangkap dengan bukti, adakah anda tidak akan mengaku..sy rasa saudara juga akan mengaku kerana bukti ada..
    tetapi jika anda melakukan kesalahan dan tidak tertangkap, tetapi jika ditanya adakah saudara melakukannya, saya rasa saudara akan sekeras-kerasnya menafikannya dan meminta bukti jika ada..
    betulkan saya kata..saudara rizal, mengaku kesalahan selepas tertangkap saya rasa bukanlah sesuatu perkara yang boleh dibanggakan..janganlah menegakkan benang yang sudah basah..
    saya rasa saudara Rizal sudah cukup matang untuk memikirkan maksud saya ini..

    ReplyDelete
  10. farhan yg sentiasa sombong dan mninggi diri. lagak mcm bijak pandai tp......... dah buat salah masih myombong. tu dia budak bodoh sombong. ada suh ydp g mgadap dia,ptt dia cari ydp. besar sgt dah ke kepala lutut dia

    ReplyDelete
  11. "CUBAAN MENYEBAR FLIERS BOIKOT AGM KELAB IQRA' DI TDI GAGAL!!

    kebetulan jam 4.30am tadi saya baru pulang dari Kuala Lumpur (perjumpaan bersama Tim Menteri Belia dan Sukan),semasa berjalan menuju ke bilik saya di TDI, ternampak fliers2 ini berteraburan di tangga2, telah saya kutip kesemuanya di TDI.

    Angkara siapa? yang pasti BUKAN PRO ASPIRASI, kalau ini cubaan menuduh PRO ASPIRASI yang buat, maka cubaan ini telah KANTOI!

    Aspirasi tidak pernah menggunakan cara kotor begini!

    Tahun lalu semasa pilihanraya kampus, pihak Pro-Mahasiswa mensabotaj banner dan fliers rakan2 mereka sendiri dan terus menuduh Pro-Aspirasi yang lakukan, taktik kempen politik luar yang kotor untuk menagih simpati, TAK GENTLEMAN!

    4.40am: Saya telah menghubungi pihak keselamatan UTHM untuk bantu mengutip fliers2 ini sekiranya ia turut di tabur di kolej kediaman lain.

    Saya mendoakan supaya Kelab Iqra' dapat meneruskan AGM dengan Lancar."

    saya memetik kenyataan saudara shahzada khan berkenaan flyers boikot AGM KI.. satu kenyataan yg x sepatutnya beliau keluarkan kerana belum ada bukti tp sudah menuding jari kepada org lain. itu satu..
    yg kedua.. tiada sebarang tuduhan dilemparkan kepada pihak Pro A berkenaan isu ini, tetapi kenyataan beliau menyebabkan dia terlalu tergesa-gesa menafikan seprti hendak menutup aibnya sendiri..
    yg ketiga.. bg pendapat sy, cukup hanya sekadar beliau menafikan bahawa tindakan itu bukan dari pihaknya & x perlu beliau kaitkan dengan mana2 pihak.. kerana statement2 sebegini menampakkan kelemahannya ditambah pula tiada bukti yg beliau boleh kemukakan.. ini menanmpakkan seolah2 beliau cuba menyembunyikan sesuatu..
    yg keempat.. tuduhan sebeginilah yg menimbulkan pertelingkahan.. jika Pro M berdiam maka itu adalah tindakan bodoh.. jd disini siapa pencetus kepada pertelingkahan ini sebenarnya.. adakah Pro M.. pastinya akan berbalik kepada Pro A..
    cuba fikir2 & renung semula..

    ReplyDelete
  12. dah mcm politik malaysia yag kotor.. dibawa masuk plak ke uthm...

    ReplyDelete
  13. eleh..cm x la xde manusia yg da trg2 bt salah tp masih x nk mengaku. sje je nk jdkan isu. nk buat benda baik mmg ssh, mcm2 syarat.

    ReplyDelete
  14. farhan yg sentiasa sombong dan mninggi diri. lagak mcm bijak pandai tp......... dah buat salah masih myombong. tu dia budak bodoh sombong. ada suh ydp g mgadap dia,ptt dia cari ydp. besar sgt dah ke kepala lutut dia

    gerek seh

    ReplyDelete
  15. nk banding kpala lutut c farhan razi ngn shazada 2,mmg kpla ltt farhan la yg besaq...xslh nk suh ydp jmpa dia kt bilik,ydp pn manusia jg kn..xde bezanya..yg muke xtaw malu 2 yg dok MENUDUH & TUNDING JARI kt pihak laen.

    ReplyDelete
  16. lor...nk edar pkara yg benar pn plu cop ke?? nk bt bnda baik plu kn kbenaran ke?? kpd bdk2 yg ske tuduh2 ni n ske pd kbatilan, d pdg masyar esok klu Allah tny knp maksiat bleluasa kt uthm? knp xde usha nk tegakkn kbnrn? knp itu? knp ini?..knp??? ha korg jwbla "kmi kna dptkn cop HEP dlu klu nk buat bnda2 baik ni.."

    ReplyDelete
  17. shahzada n the geng dasar pengampu!!!!!!!! perkakas HEP!!!!

    ReplyDelete
  18. Sengal jugak Farhan ni, dah tau isu flyers KI belum reda, sehari lepas tu g edar flyer buat apa.

    Pastu kantoi lak tu, kan dah buruk nama Pro -M.

    ReplyDelete