Subscribe:Posts Comments

Monday, January 31, 2011

Pro - Aspirasi UTHM gesa Perdana Menteri Malaysia pindahkan Mahasiswa di Mesir Segera

Pro - Aspirasi UTHM  gesa Perdana Menteri Malaysia pindahkan Mahasiswa di Mesir segera.

Pihak kami telah menghantar kenyataan  melalui Facebook  & E-mail Perdana Menteri Malaysia. Semoga ianya menjadi salah satu pemangkin bagi mencari jalan penyelesaian segera demi keselamatan & kebajikan mahasiswa di Mesir. 

Komen ke Facebook PM
 
E-mail ke Blog PM
Pro - Aspirasi Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) merupakan sebuah gerakan mahasiswa di kampus menggesa agar mahasiswa kita di Mesir dipindahkan segera samaada terus ke Malaysia atau memindahkan mereka ke Negara Arab lain buat sementara bagi mengelakkan risiko yang lebih buruk apatah lagi apabila insiden ini telah mengorbankan lebih 100 nyawa dan menyebabkan kecederaan kepada ribuan yang terlibat. Pihak Pro - Aspirasi UTHM amat prihatin dan bimbang tentang keselamatan dan kebajikan kira-kira 11,000 pelajar Malaysia di Mesir berikutan demonstrasi dan protes besar-besaran di negara tersebut yang telah berlarutan sejak dari 25 Januari lalu.

Kami melihat keperluan untuk tindakan segera ini amat penting lanjutan daripada kemaraan pihak tentera di beberapa lokasi strategik dan risiko sekiranya lokasi perhimpunan tidak lagi selamat. Malah, ada diantara mahasiswa kita yang dilaporkan terkandas lantaran penerbangan pulang yang dibatalkan.

Kita mohon Wisma Putra dapat mengambil tindakan segera bagi menurangkan kebimbangan ahli keluarga mahasiswa Mesir di Malaysia.

Mohon jasa baik PM untuk mengambil berat isu ini. 
 
Sekian, terima kasih.

1 comment: